donderdag 18 april 2019

Thema-avond T66: De zin en onzin rondom klimaatverandering

Donderdag, 25 april 2019 in Tilburg

Op donderdag 25 april organiseert de afdeling D66 Midden-Brabant weer haar maandelijkse thema-avond (T66) in Café Bakker. Het thema van deze avond is De zin en de onzin van het Klimaatdebat, waarover we in gesprek gaan met Gerard van der Steenhoven, directeur van het KNMI.

In kranten, debatten en koffieautomaatgesprekken keert het steevast terug, klimaatverandering. Meningen lopen uiteen en feiten worden verschillend geïnterpreteerd. Voor de één staat het vast dat het klimaat verandert en alles op alles moet worden gezet deze verandering tegen te gaan, terwijl de ander de verandering van het klimaat zelf in twijfel trekt. Hierbij worden wetenschappelijk onderbouwde feiten regelmatig in twijfel getrokken en andere meningen op twijfelachtige manier tot feiten gepromoveerd. Dit alles maakt het soms moeilijk om de discussie rond het klimaatdebat goed te kunnen voeren, bijvoorbeeld op straat in campagnetijd.

Daarom komt prof. dr. Gerard van der Steenhoven als hoofddirecteur van het KNMI ons adviseren en informeren hoe we in de maatschappelijke ontwikkelingen van anno 2019 het debat rondom klimaatverandering op een goed onderbouwde wijze aan kunnen blijven gaan. Hoe kan je je eigen standpunten op een correcte en complete manier onderbouwen? En hoe reageer je wanneer de ander desinformatie in het debat gebruikt? Gerard van der Steenhoven houdt zich als directeur van het KNMI veelvuldig bezig met dit soort vragen en gaat graag met ons op zoek naar oplossingen.

Deze thema-avond begint op 25 april om 20:00 in Café Bakker, Heuvel 44-45 in Tilburg. Koffie en thee zullen klaarstaan en u bent van harte welkom!