woensdag 16 december 2020

Janneke van den Hout Beste Raadslid Goirle

GOIRLE – Janneke van den Hout (D66) mag zich het beste raadslid van Goirle noemen in 2020. Ze is hiertoe uitgeroepen door de media die de politiek volgen in Goirle. Dat is het BD, het Goirles Belang en de Lokale Omroep Goirle (LOG).

Het D66-raadslid mocht de beker die hoort bij haar prijs tijdens het programma Goolse Kringen van de LOG in ontvangst nemen. Will van der Kruijs van Goolse Kringen memoreerde dat het geen makkelijk politiek jaar is geweest. ,,De vergaderingen vonden immers in belangrijke mate plaats vanuit zolderkamertjes, huiskamers of zelfs echte studeerkamers met al dan niet mooie schilderijen als achtergronddecor.”

De jury roemt Van den Hout om het helder en zakelijk verwoorden van de D66-standpunten. Verder houdt ze, volgens de jury die dit jaar bestond uit 5 leden, de grote lijnen in de gaten. En ze laat zich overtuigen in het debat. Dat beschouwt de jury als een pluspunt.

‘Uitstekende sfeer’

En toch bleef de onderlinge samenwerking prima, zo vinden de juryleden. ,,De sfeer is uitstekend, men gunt elkaar wat en waar de jury dat vorig jaar nog toeschreef aan het grote aantal vrouwen in de raad, is het naar haar mening nu gemeengoed.:

Andere kanshebbers waren wederom Pernell Criens van de PvdA en Tess van de Wiel (CDA). Laatstgenoemde mocht vorig jaar de prijs in ontvangst nemen. Dit keer kwamen ook enkele mannen op de ‘short list’ voor, te weten: Mark van Oosterwijk en Mark Verhoeven. Ook Ad van Beurden (VVD) en Arno de Laat (Arbeiderspartij Goirle en Riel) werden met name genoemd….meer lezen.

Heb jij ook interesse om namens D66 als raadslid in Goirle of een andere Gemeente in Midden-Brabant aan de slag te gaan? Mail dan naar:
info@d66middenbrabant.nl.