maandag 22 februari 2021

Nieuwe uitdaging voor wethouder Berend de Vries

De inmiddels langstzittende wethouder van het College van Tilburg aanvaardde een functie  als concerndirecteur “Gezond stedelijk leven voor iedereen” in de gemeente Utrecht. Een mooie uitdaging. Utrecht is de snelst groeiende grote gemeente van Nederland . Dat vraagt nieuwe, innovatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken.

Sinds Berend in 2010 als wethouder voor D66 aantrad zette hij in tal van grote projecten zijn tanden. Met succes! Bekend zijn onder andere Willemsbuiten, Spoorzone, Spoorpark, Piushaven, Vogeltjesbuurt en, op dit moment, Pater van den Elsenplein. Kenmerkend voor zijn aanpak is de rol die bewoners en belanghebbenden hebben.

Wij van D66, en Tilburg, gaan Berend vanaf 15 mei missen. Onze ervaren bestuurder en – twee maal – lijsttrekker. Wij wensen Berend alle succes en vooral heel veel plezier in die nieuwe stad Utrecht. En blijven ongetwijfeld van hem horen.

De komende periode buigen bestuur afdeling D66 Midden Brabant en de Tilburgse fractie  zich over het proces voor de opvolging en zullen daarover tijdig berichten.

Ondertussen blijven wethouders en fractie koers houden op de uitdagingen waarvoor de gemeente staat. Het hoofd bieden aan de – gevolgen van de – coronacrisis is daarvan niet de minste.

Namens bestuur D66 afdeling Midden Brabant

Mieke Heuvelmans