dinsdag 9 maart 2021

Conciërges in het zonnetje

Hoezo Lockdown? Conciërges van Midden-Brabant in het Coronajaar 2020

Zoals in vele andere regio’s zet ook D66 Midden-Brabant zich in om conciërges via de ‘Conciërge van het Jaar Verkiezingen’ in het zonnetje te zetten. 2020 zou het tiende jaar voor onze afdeling zijn. We wilden dit met alle conciërges in onze regio feestelijk vieren, maar corona strooide ook hier roet in het eten.

Omdat hun rol door het virus nóg belangrijker en onmisbaarder is geworden, is er besloten hen met een speciaal boekje ‘Hoezo lockdown? Conciërges van Midden-Brabant in het Coronajaar 2020’ te huldigen.

We hebben hiervoor acht conciërges persoonlijk geïnterviewd en een aantal artikelen gewijd aan specifieke coronaonderwerpen, zoals de ontwikkeling van het vaccin door Janssen Vaccines en een beschrijving van de eerste weken van de pandemie in het ETZ in Tilburg.

130 conciërges in de Midden-Brabant gemeenten Dongen, Gilze Rijen, Goirle, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Tilburg en Waalwijk hebben het gedrukte boekje ontvangen. De digitale versie vindt u hier.