maandag 26 april 2021

Bestuur D66 Midden-Brabant zoekt een Politiek Secretaris

Afdeling D66 Midden-Brabant is het platvorm van onze verenging van D66 leden uit Dongen, Gilze-Rijen, Goirle, Tilburg, en Waalwijk. En voor leden uit de overige Hart van Brabant-gemeenten. Het bestuur biedt activiteiten aan ter verdieping van ons sociaal-liberaal gedachtengoed, politieke vorming en training, interessante lezingen en – gezellige – ontmoetingen met andere leden en D66 prominenten.

Daarnaast verzorgt het afdelingsbestuur de ledenvergaderingen, campagnes voor Europese-, landelijke-, provinciale- en gemeenteraadsverkiezingen en organiseert zij de totstandkoming van verkiezingsprogramma’s voor gemeenteraadsverkiezingen.

In verband met het vertrek van de politiek secretaris zoeken we versterking van ons bestuursteam.

De politiek secretaris van de afdeling D66 Midden-Brabant is binnen het bestuur de directe contact persoon naar onze fracties.

Onze politiek secretaris

• Stelt zich op de hoogte van belangrijke politieke ontwikkelingen binnen betrokken gemeenten en over de uitvoering van het verkiezingsprogramma en is daartoe regelmatig aanwezig bij fractievergaderingen,
  • Haalt behoeften van fracties op en belegt die binnen het bestuur
  • Informeert fracties – via de fractievoorzitters – over besluiten door het bestuur genomen en over leden ontwikkelingen
  • Betrekt fractieleden bij diverse acties in het kader van ledenbinding
  • Voert, samen met de fractievoorzitter, evaluatiegesprekken met fractieleden en fractieondersteuners en scout talenten
  • Onderhoudt relevante contacten met het Regiobestuur en het Landelijk Bureau van D66

Onze politiek secretaris is

• Politiek sensitief
  • Denkt strategisch
  • Betrokken en verantwoordelijk
  • Empathisch
  • Nauwkeurig
  • Verbindend
  • Bereid een deel van zijn/haar vrije tijd in te zetten voor deze – interessante – vrijwilligerstaak.

Wat bieden we?

• Een mooie, uitdagende klus;
  • De kans om een bijdrage te leveren aan de bestendiging van het gedachtegoed van D66;
  • De mogelijkheden om je netwerk verder uit te bouwen;
  • Samenwerking in een kleine maar gezellige club;
  • En natuurlijk…de dankbaarheid van mensen die de vruchten van je inspanningen hebben geplukt!

Enthousiast geworden? Aanvullende vragen? Neem contact op met Mieke Heuvelmans – voorzitter van de afdeling D66 Midden Brabant: voorzitter@d66middenbrabant.nl of telefoon: 0638415919.