donderdag 11 november 2021

Kandidatenlijst D66 Tilburg bekend voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022

De afgelopen weken hebben de leden van D66 Tilburg gestemd op de lijst waarmee D66 meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. D66-lijsttrekker Beppie Smit is trots op de lijst en kijkt ernaar uit om met  krachtige team een prachtig verkiezingsresultaat neer te zetten.

Voorzitter Mieke Heuvelmans: “We hebben weer een mooie lijst waarmee D66 ook de komende jaren verder bouwt aan Tilburg, Berkel-Enschot, Biezenmortel en Udenhout, onder aanvoering van lijsttrekker Beppie Smit. Onze kandidaat-raadsleden zitten vol ambitie om zich met hart en ziel voor onze gemeente in te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in dat D66 ook in de volgende periode een verbindende factor blijft”.

Interne verkiezing

Leden van D66 Tilburg konden zich tot 24 augustus kandideren. 48 kandidaten hebben zich gemeld. De lijstadviescommissie bestaande uit lijsttrekker Beppie Smit, voorzitter Mieke Heuvelmans en leden Saskia Boeleman, Jelle Zijlstra hebben gesprekken gevoerd met alle kandidaten en een advies voor de leden opgesteld. De leden van D66 konden van 6 oktober tot en met 20 oktober hun stem over het lijstadvies uitbrengen. Dit heeft geresulteerd in een lijst met 39 kandidaten. En nog 8 lijstduwers. Dat zorgt voor een stevig aantal van 47 D66-igers die zich uitspreken voor gemeente Tilburg.

Lijsttrekker Beppie Smit: “Ik was op zoek naar een krachtig team dat samen met mij de kar kan gaan trekken in de volgende gemeenteraadsperiode. Met een evenwichtige mix aan competenties, ervaring, vernieuwing en een verscheidenheid aan achtergronden heb ik vertrouwen in dit team. Ik kijk ernaar uit samen met dit team onze koers voort te zetten naar een duurzaam en kansrijk Tilburg voor iedereen.”

De volledige D66-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen is als volgt:

Lijsttrekker

1. Beppie Smit